№ уроку

Предмет

Викладач

Завдання

1

Іноземна мова за проф. спрямув.

Королькова

Тема уроку № 30 Електромагнітні хвилі

завдання

1.Read and translate the text:

Radio waves, light, X-rays and some cosmic rays — they all belong to the same family.

They travel at the velocity of light.

The wave has both electric and magnetic components which are bound together. At the end of its travel the wave gives up energy. The ether waves are those we know as wireless waves.

When the waves are too long they are "seen" as infrared, when they are too short they are "seen" as ultra-violet. Shorter than the ultra-violet are X-rays and far shorter than the shortest of these are the "gamma" rays, and finally the cosmic rays.

The penetrative power of these increases as the wavelength decreases. To sum up: all these electromagnetic waves travel through the ether at the same enormous speed; the different effect which they produce depends entirely upon their length.

Some more words about ultra-violet and X-rays. Ultra-violet rays are familiar to most people as the particular art of sunlight that is "health-giving".

The effect of the ultra-violet rays is to produce in the skin the vitamin that is important for the promotion of bone-growth. The use of these rays in diagnosis is a powerful weapon of medicine. One of the most valuable uses of ultra-violet rays in industry is the testing of the quality of certain goods. X-raying is very important in metallic weldings.

X-ray were discovered by Roentgen after whom the rays are sometimes called. The discovery of X-rays was quickly followed by its application to medicine.

2.Вивчити ЛО теми

2

Іноземна мова за проф. спрямув.

Королькова

Тема уроку № 31 Людина та машини

1.подивитися матеріал -https://www.youtube.com/watch?v=wSh8tk6NAAg,скласти свою думку  на данную тему

2.Correct the false sentences:

.1. Nowadays people move on land much slower than the speediest horses. 2. Powerful motors push cars, diesel and electric engines slow down trains.3. We live in the Medieval Age.

4. Machines don’t lighten man’s labour. 5. Machines cannot entirely replace the work of men. 6. In forests tractors and harvester combines replace labour of hundreds of people. 7. Underwater robots explore the sea bed at a depth of more than 2,000 metres.

8. There are such electronic instruments as hammers, hacksaws and saws.

9. The branches of medicine are: atomic physics, cybernetics, radio-astronomy. 10. Different research programmes are in regress in all countries.

3

Фізична культура

Харько

Тема №83Баскетбол.

Виконання стандартного кидка у кошик. Навчальна гра.

Завдання:

Самостійно відпрацювати  кидки м’яча з різної відстані.

Інтернет- ресурси https://youtu.be/40Va0FtD4EI

4

Фізична культура

Харько

Тема №84Баскетбол.

Виконання кидків у корзину з лівого та правого боку щита.

Завдання:

Самостійно відпрацювати  кидки м’яча з різної відстані.

Інтернет- ресурси https://youtu.be/40Va0FtD4EI

5

Інформатика

Гринько

Тема 4. . Мультимедійні та гіпертекстові документи

Урок 27 Поняття про мову розмічання гіпертекстового документа.

https://pidruchnyk.com.ua/434-nformatika-rven-standartu-rivknd-lisenko-chernkova-shakotko-10-klas.html

опрацювати матеріал підручника ст. 131-137

відповісти письмово на запитання ст. 137

6

Інформатика

Гринько

Тема 4. . Мультимедійні та гіпертекстові документи

Урок 28 Гіпертекстові, графічні, анімаційні та мультимедійні елементи на веб-сторінках..

https://pidruchnyk.com.ua/434-nformatika-rven-standartu-rivknd-lisenko-chernkova-shakotko-10-klas.html

опрацювати матеріал підручника ст. 108-114

відповісти письмово на запитання ст. 114

7

Основи психології праці

Секкер

 

8

     

9